måndag 8 april 2013

Pinsamt

Jag blev glad först i morse när jag äntligen fått över mitt mobilnummer till nya mobilen. Märkligt att det ska ta över en månad att byta teleoperatör, det måste ju kunna gå nästan på dan tycker man.  

3 logotyp
Ringa gick bra och surfa på WiFi:n gick förstås också bra så det var bara en rutinkoll att se om jag kunde surfa utan WiFi. Men nix - inte gick det. 

Vad gör man? Jag kollade alla inställningar, registrerade mig för "Mina Sidor" hos Tre för att ev. få lite tips. Dom hade en ovanligt bra "Mina Sidor", nästan bättre än Telias, men jag fick inga tips där, inte när jag googlade heller. Det här problemet hade visst ingen haft tidigare.

Det har varit lite mycket nu ett tag med nya gateways både hemma i stan (Tele2) och i stugan (Telia), abonnemangsbyten och felaktiga leveranser, ja jag var nog lite irriterad och drog till med några bra svordomar, men det gick ändå inte att surfa. Så jag tog mig ner till Tre och såg arg ut.

"Har du provat att starta om mobilen" var det första dom frågade. Tablå! Rätt ofta hjälper jag mina vänner med sina dataproblem och det första jag alltid gör är att se bekymrad ut, slå av strömmen och starta om. I 9 fall av 10 är problemet löst då och man kan sträcka på sig och se begåvad ut. 

Att jag inte tänkte på det med min egen mobil. Nöjd men lite slokörad lämnade jag grabbarna på Tre (ja, det var bara grabbar där idag) och jag får väl skylla på att det har varit lite mycket, men nog 17 skulle jag kunnat fixa det här själv. Det var rätt pinsamt att ta sig ner till stan för att få hjälp att starta om mobilen.

Thomson TG789

Nästa projekt är Gatewayen i Sala. Den ska jag installera i morgon, visst är den snygg. Stående. Det passar oss bra bredvid bildskärmen men inte är det väl en bildskärm i Gatewayen också? Och slipper vi telefonmodemet nu? Det bli skoj att åka till Sala tidigt i morrn och koppla och inte ska jag förhasta mig och göra nåt pinsamt fel nu! Det räckte med idag.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar