torsdag 18 april 2013

GRATTIS vår fransyska

Jag brukar säga så om den, vår gamla bil. Och just idag fyller den (hon känns fel att säga) 11 år.

Uppfräschad 11-åring
Så här länge brukar vi inte ha våra bilar, men den här får nog hänga med ett tag till, det är alltid billigare att kosta på ett par reparationer och köra med bilen ett tag till än att köpa nytt hela tiden. Det kunde man ju kosta på sig i arbetslivet med löneförhöjningar och milersättningar, men nu får man allt vårda det man har när pensionen oftast sänks ett par procent varje år.

Elva år idag. Hon (OK då) borde väl kunna frakta runt oss 5-6 år till, va? Eller mer? Nytvättad i förra veckan och med nya Michelin sommardäck har hon idag på födelsedagen uppvaktats med nya hjulsidor från Biltema, 169 kronor. En prydnad i garaget.

15 kr ostmacka, 7 kr för kaffet
Själv gjorde jag också ett fynd dagen till ära på vår shoppingrunda. Jag behövde en jacka och gick in i första affären vi råkade komma till.. Där hängde en jacka som jag provade. Den passade precis så jag tog den och gick och betalade i kassan. Margareta blev lite chockad, så brukar inte hon handla. Det ska provas och funderas, klämmas och jämföras, men min metod fungerar den också och är i alla fall snabbare. Margareta gjorde några klädfynd hon också, men då fick inte jag vara med i affären, då blir hon stressad. Hon vill ha tid på sig och det passade mig bra i dag, jag tog en fika på IKEA. 22 kronor för kaffe och en ostmacka det var ju ett bra fynd det också.
           
 
       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar