lördag 20 april 2013

Jag såg Let's Dance igår

Ooops, jag har glömt skriva ett blogginlägg idag. Nu får det snabbt bli en nödlösning. Jag gör ett pinsamt avslöjande!

Vi som ofta ser på TV på kvällarna har problem på helgerna. Standarden går ner på alla kanaler och vissa TV-program klarar vi inte av.

Jag lägger ingen värdering i vad som är fint eller inte, jag håller med Henrik Dorsin som sa idag att han skulle vilja avskaffa begreppet finkultur. Bra Dorsin! Men så klart att smaken är olika.
Alla utom vi

Skrikiga lekprogram som det SVT har på fredagskvällen är säkert kul, men  det är ett sånt program jag inte klarar. Inte heller Kronérs femte-klassare på lördagskvällen är något för mig. Säkert ett kanonprogram om man har barn, men jag orkar inte.

Programledarna är rätt OK

Och jag orkar egentligen inte med Let's Dance heller, men nu har jag sett det två gånger den här omgången. Ja, vi såg det inte riktigt till slut igår, men vi såg alla åtta dansparen i alla fall. Jag som gillar dans borde väl annars gilla ett sånt program, men det är ju så tramsigt och uppskruvat i Aftonbladet och Expressen, så bara det gör att jag undviker det. Och på en och en halv timme var det dans 8*1,5 minuter. 12 minuter! Sen är det trams. OBS, som JAG tycker, ingen värdering om nu andra tycker det är ett kul och sevärt program.
Så här ska det se ut!

Sån tur att man kan välja en film i stället, det fick det bli ikväll, men det var ingen höjdare, jag har redan glömt vad den handlade om.

Så jag får se fram mot helgens höjdpunkt i stället: Kl 9.56 i morgon söndag går starten på London Marathon i Eurosport. En sevärd rysare som samtidigt är som en turistguidning genom London. Bästa TV-fåtöljen är bokad.                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar