torsdag 25 april 2013

Joggingrunda med fördröjning

Forsbyrundan - 2 mil blev det
Vilket fint joggingväder det var idag. Tänkte ta mig en tremilare, men fick korta av lite och ändå tog det tid.

Det började på på rakan genom Rönnby. Jag mötte en cyklist som såg ovanligt glad ut. När han passerade mig hojtade han "Hej Örjan", men inte såg jag vem det var. Han tvärnitade och jag vände tillbaka och under cykelhjälmen och toppluvan såg jag något bekant, men han fick ändå lov att presentera sig,  det var dansvännen Arne som börjar bli lite till åren han också, men vid 57 dansar han fortfarande så gott som varje dag, modernt, gammeldans, stepp, folkdans m.m. och joggingen har han inte heller gett upp,

Full fart i fallet vid Forsby 




Har man inte setts på 15-20 år är det mycket och prata om så vi blev stående där nästan en halvtimme innan jag kom iväg igen men nog hade jag stelnat till lite. Jag kortade av dagens runda vid Forsby Kvarn och tog mig ut på småvägarna på gamla Forsbyrundan som mamma Karin och pappa Sven cyklade så ofta.

Men så när jag närmade mig stan så kom en ny bekant cyklande, gamle vännen Åke som går mot 80 men såg ut att vara i fin form. Så där gick det en kvart till innan jag kunde spurta hem till lunchen och två mil blev det i alla fall.

Syftet med det här inlägget är att ev. Blogg100-läsare ska ta sig i kragen och försöka konkurrera ut en gammal panschis i joggingspåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar