söndag 7 april 2013

Vilken tajming

I torsdags var jag på Clas Ohlson (var annars?) och köpte en rulle silvertejp. Eller ska man säga Gaffatejp?

19 kronor tror jag
Hur som helst har jag aldrig här hemma i lägenheten haft silvertape tidigare, jag reparerar inte så mycket här hemma. Men så hade vi storstädning i går. Vilken tur att jag hade köpt ut en rulle!

Men först: Jag har tidigare skrivit om ett mirakelmedel för kakel och sånt, Fix-Universal, och nu fick vi användning för den burken när vi hur enkelt som helst fick bort några fula repor i kaklet.

Sen tog vi bort badkarsfronten och gjorde rent där. Man kollar ju inte där varje vecka precis, och framför allt golvbrunnen under badkaret behövde göras rent, men där var vi lite för hårdhänta. Ett plaströr med böj för badkarsvattnet gick helt sonika av.

Helt klart byggfusk den där gången 1990 när huset byggdes. Man kan ju inte bara böja ett plaströr till en 90-gradersböj, men rörmokarn hade väl bråttom hem den där gången. Det var här silvertapen kom till pass!

Det är ju en otrolig uppfinning! Nu är röret med böj och allt lagat med silvertape, och om så skulle vara så håller min lagning till tidens ände! Men värden skickar nog för säkerhets skull hit Thomas från LT-konsult endera dagen med en riktig rörböj skulle jag tro. Egentligen helt i onödan.

Men vis av erfarenheter ska jag köpa ut en rulle till och ha i bilen också om utifall. Egentligen helt i onödan det också, jag kör ju Citroën, alltså fransk kvalitet så vad kan hända? Men det kan ju stå nån Volvo eller BMW efter vägen som t.ex. tappat avgasröret och behöver hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar