torsdag 25 april 2013

Upplevelseparken på Vallby

Miljonprogrammets Vallby i Västerås hade lite dåligt anseende en gång men upprustat och ombyggt några gånger så är det nog bättre nu tror jag, och så har dom Upplevelseparken.  

Jag har sprungit förbi där så många gånger på joggingrundan utan att ens se den, men idag sken solen så fint där så det gick inte att missa den.

Här i pergolan ska vi fika
Nu är det lite tidigt innan växtsäsongen är igång, men 120 olika växtsorter ska det finnas enligt skylten, en mötesplats i området där många olika nationaliteter bor. En riktigt fin samlingsplats för hela området och så fin att jag ska packa matsäckskorgen i sommar när det börjar bli blommor och grönt. Så tar vi en cykeltur ut hit, Margareta och jag, och tar en picnic tillsammans med Vallbyborna.
Fåglar på flykt 

Det fanns många sittgrupper
Hoppas bara att jag inte är för optimistisk. Nog sköter väl Mimer den här parken fortfarande så att det verkligen är så mycket blommor som dom skrivit på skylten. Den såg i alla fall välskött ut nu i vårsolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar