lördag 6 april 2013

Ett unikt samarbete mellan Karin Boye och Orup

Redaktionen för Utsiktsbloggen proudly announces:

Ålder har ingen betydelse för stora personligheter. I ett unikt samarbete mellan två stora namn, Karin Boye, som skulle blivit 113 år i år, och Thomas "Orup" Eriksson, som blir 55 i år, har gårdagens brevskörd hos oss tolkats:

Ja, visst gör det ont när restskatten kommer
Varför skulle annars brevbäraren tveka
Varför skulle all min heta längtan
efter skatteåterbäring grusas i det trista fönsterkuvertet
Ja visst gör det ont när restskatten kommer
Ont för den som alltid betalat in för lite






Ont, det gör ont, det gör ont en stund på natten och lite på dan
Ont, det gör ont, och jag klarar mig aldrig, jag börjar bli van

Men det positiva är ju att nu får jag bidra lite mer till aktuella utgifter i samhället, som till virkningskursena som AF:s jobbcoacher anordnar t.ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar