fredag 31 december 2010

Gott Nytt År

En sån dag - länge sen solen sken så fint och tempen är så där alldeles lagom. Det blev en promenad för att summera 2010 och prata om förväntningarna inför 2011.

2010 har varit jättefint - vilken sommar vi hade på Stentorpet. För första gången nånsin höll vi oss på hemmaplan hela sommaren, reste ingenstans. Några övernattningar i Uppsala bara, annars höll vi oss där på Stentorpet från maj till september, det är där vi  helst vill vara. Vi satt med några reseförslag ibland och skulle bara trycka "Enter" för att boka, men så ångrade vi oss - "vi åker nån annan gång" tyckte nån av oss. Jag gillar att resa, men vi är inga riktiga globetrotters, det inser jag efter den här sommaren.

2011 då? Nu är det bara en månad kvar, sen stämplar Margareta också ut från jobbet. Det kommer att bli jättebra, jag ser fram mot det lika mycket som hon gör. Jag har nog varit lite lat ibland när jag varit ensam hemma på dagarna, nu blir det lite mer ordning tror jag. Men lata morgnar också ibland med frukost på sängen hoppas jag.  

Nån resa ska vi väl kosta på oss i vår, nu kan vi åka när som helst, vi har några idéer, men mest spännande 2011 blir att klanen får ett nytillskott i februari. Och Casper, äldsta barnbarnet,  blir tonåring, det är också viktigt.

Och så blir 2011 mitt stora genombrott som 67-åring på löparbanorna med minst tre maror, det är jag lite mallig för. Vi går mot en ljusnande framtid! Gott Nytt År!          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar