måndag 27 december 2010

Kristallkulan 1

Året är snart slut, dags för några spådomar inför nästa år. De flesta funderar väl runt nyår: Hur ska det bli?  Jag börjar med mig själv och min träning (som visserligen inte intresserar någon annan än mig själv).

Jag blir 67 2011 så det blir nog inga personliga rekord då på löparbanorna, men jag tror i alla fall att det går bättre än 2010. Snöfritt på Yours Truly i februari och inte så varmt på Stockholm Marathon i maj gör att tiderna blir mycket bättre än 2010. Yours Truly (5 mil) går på 6.59 och Stockholm Marathon (4,2 mil) på 4.44 står det i kristallkulan. Och äntligen slår jag Anders och Torsten, mina antagonister i klassen äldre oldboys från Västerås. Det är i år det händer!  

Och eftersom det går så bra på dom loppen kommer jag att anmäla mig till  Södermanland Ultra Marathon också med målet att inte komma sist, men då måste jag helst klara av dom fem milen på under sex och en halv timme. Det blir tufft, jag är säkert äldst på startlinjen, men nu har jag ett mål för hösten också. Fint!

Så kör jag på med Actic som vanligt, spinningen, styrketräningen och bastubadet med dom andra gubbarna. Prioriterat och så självklart att det inte är en spådom, men med på listan ändå.

Biking Tour ThailandSå tror jag att jag cyklar mycket mer i år, mer än tidigare. Kanske en cykelsemester vid Medelhavet igen, bland de roligaste semestrar vi haft? Eller på Bornholm? Gotland? Och så ska jag cykla till Sala några gånger som motion.

2011 blir alltså ett kanonår för mig och min träning. Tre maror samma år har jag inte kört tidigare!

I morgon ska jag kolla i kristallkulan och se hur det blir med politiken. Sitter regeringen kvar? Vem tar över efter Mona? Maud, Göran, Lars vem lägger av under året? Svaret kommer i morgon i denna kanal.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar