tisdag 21 december 2010

Lättpåverkad?

En bra egenskap tycker jag är att lyssna på och ibland följa förslag från andra. Sånt som man aldrig skulle kommit på själv. Och ibland överträffa sig själv.

Ett tufft förslag fick jag igår av min Facebook-kompis Virve från Finland, en löpartjej jag aldrig träffat, men nu är det tredje gången hon kommer med ett tufft förslag. Och för tredje året i rad nappar jag på idéen.

Det gäller långloppet Yours Truly 50k - det finsk-ungerska ultramarathonloppet som går i februari varje år sedan 16-17 år så där. Man springer sin sträcka hemma där man bor på en given dag och rapporterar in till Seppo som sköter resultatlistan. Spanien - Tyskland - Finland - Ungern - USA m.fl., många länder är med och förutsättningarna varierar rejält. Tuffast förra året var det nog i Sverige.

Jag var med råge äldst förra året och kom näst sist då, så jag har stora möjligheter att förbättra placeringen. Strax före mig (5-10 minuter) hade jag 4-5 killar i 40-årsåldern från Malmö. Dom hade snö hela dan nere i Malmö och det hade jag också i skogarna runt Sala då förra året. Och likadant året dessförinnan. Det är så otroligt jobbigt den där sista milen när man knappt orkar lyfta fötterna och redan 5 cm nysnö blir en provning då. 5 mil i Sverige motsvarar nog minst 6-7 mil i Spanien.

Kanske dags för en solig, snöfri löpardag i februari, jag hoppas på det. Så här såg det ut i februari 2010:



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar