tisdag 14 december 2010

Svårt att välja PC

philips-notebook-sleeveDet här var inte lätt. Jag har ägnat hela morgonen åt att leta efter en bärbar PC åt Margareta. Men det finns ju så mycket att välja på, jag blir galen. Beslutsångest och så svårt att välja och svårt att jämföra.

Det som är bra på en modell är ännu bättre på en annan, men då saknar den en funktion som finns på den första. Och en tredje modell har lite mera men kanske är för dyr. Eller för klumpig. Det finns för många varianter. Och vilket är viktigast, t.ex. prestanda eller batteritid om man måste prioritera? Vikten?

Helst vill man prova datorn lite och känna på den innan man bestämmer sig, men nu lurar jag på en Lenovo men banne mig att dom finns hos våra PC-butiker här i Västerås, finns nog bara på nätet. Men jag ska göra en sista raid till ElGiganten, MediaMarkt, Siba,OnOff, Expert och kolla. Asus hade en bra också. Eller ska jag köra med HP som tidigare, dom har jag sällan haft problem med.

IBM P70
Några tester har jag hittat, men blir inte så mycket klokare, det är väl bara att slå till, och så himla stor sak är det ju inte. Jag gör min rekognosering, sen går vi till beslut. Kantänkas en Lenovo från Dustin. Min närbutik NetOnNet där jag annars alltid handlar säljer inte Lenovo.

Jag som är uppväxt med PC:s från IBM, min gamla arbetsgivare, skulle säkert gilla Lenovo som ju hänger tätt ihop med IBM. Jag skulle haft kvar min gamla P70, den första bärbara PC:n. Den kanske hade varit värdefull nu.

Men Margareta får bestämma. Men först gör jag min slutrunda i PC-butikerna.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar