onsdag 29 december 2010

Kristallkulan 3

Hur blir det med Sociala Medier under 2011? Jo så här blir det:

Det man "i debatten" pratar om tillsammans med SM är oftast "bloggar, Facebook och Twitter" och det är också dom jag själv intresserar mig mest för och pratar om på mina kurser. Så finns det annat också, Youtube, Flickr och en massa annat. Skype och Myspace. Jag har massor med program på listan som jag tänkt testa - kanske finns det nya populära Sociala Medier bland dom.

Facebook blev stort i Sverige 2007, Twitter 2009 och bloggar några år tidigare och det är dom tre  som kommer att gälla i år också, men dom kommer alla att se bra annorlunda ut vid nästa nyår, ny design och nya funktioner. Det kommer nytt, men dom här tre håller ställningarna. Möjligen går bloggar lite nedåt.

Men 2011 kommer man att kalla "Sociala Medier" för något annat. Det är sånt trist namn att det är märkligt att det inte redan heter nåt flashigare. Dags för nåt kort och träffsäkert.

Facebook kommer att dö läser man ibland, men det tror inte jag. Kommer att öka och än är inte min åldersgrupp så aktiv där, när vi kommer med blir det några miljoner ytterligare konton. Ökningen tar fart 2011.

Facebook och Skype samarbetar, här kommer det grejer redan 2011. Spotify dyker upp på nya ställen.

Och så är det via mobilen allt händer. Min gamla mobil från 2009 är snart oanvändbar, jag måste nog skaffa en Smartphone eller en iPhone för att klara av det dagliga livet 2011. Alltid tillgänglig med mobilen på dina Sociala Medier.

Politiska partierna var alla rätt dåliga med Sociala Medier i senaste valet, men blir bättre 2011.  

Sociala Medier eller Socmed, Smed, SoMe eller kanske nåt helt annat, men vad det än kommer att heta så blir det bara mer och mer så det är inte så dumt att vara med så jag fortsätter missionerandet bland mina seniorkamrater åtminstone 2011.              

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar