söndag 19 december 2010

Skottat och klart

Halva lörda'n gick åt att skotta snö. Inte direkt skoj, men inte så farligt heller.

Förra året kom snön just så här nån vecka före jul, men i år har den ju redan legat en månad så det är väl bara att räkna med att man får skotta bra många fler gånger under vintern när det nu börjat så snörikt.

Lättskottat som tur är, jag vet att det inte är så nyttigt för hjärtat för oss äldre att skotta,  men med så här lätt snö är det bara att köra på. Nu har jag varit ute en på söndagförmiddagsskottningsvända - det var riktigt skönt. Och snön fortsätter att falla, det blir säkert en vända till efter lunch.

Annars är ju det det första folk säger när dom säljer villan - "jag har tröttnat på att skotta snö". Men här på Stentorpet har jag tid och sällan nån stress så det är bara att skotta på. Långa vägen, gångarna mellan husen och så parkeringsplatsen för 4-5 bilar.

Det ska komma mer snö i veckan har jag sett, så jag får nog glädjen att skotta några ytterligare gånger innan jul, men juldagarna ser ut att bli soliga och snöfria, så då ska jag bara ägna mig åt sill och skinka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar