torsdag 16 december 2010

Margareta äter två julbord idag

Och ett åt hon i förra veckan, jag har intet ätit ett enda, men hon har gjort sig förtjänt av dom, jag har ingen rätt att vara avundsjuk.

Jag åt sill och potatis i går och så djupfrysta köttbullar med pasta i dag, det gav ingen riktig julkänsla. Nåt riktigt julbord blir det inte för mig förrän på julafton men idag är jag riktigt sugen. Risk att man tar igen allt då på julafton, det är ju inte bra det heller.
Julbord på IKEA
Nästa år har Margareta också slutat jobba så då har inte hon heller några förmåner - inga betalda julbord eller andra förmåner, lägre inkomst och högre skatt. Så "de' tål ve å passa på" som dom sa i Sala förr. Nästa år får vi nog äta julbord på IKEA, 79 kronor. Det tror jag två pensionärer kommer att ha råd med.

Och undrar om jag inte ska ta en matbit på stan i kväll jag också när hon nu sitter och äter gott och har trevligt med sina arbetskamrater. Jag tror det.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar