torsdag 9 december 2010

Vad ska man göra idag?

Inte behöver man ha långtråkigt fast man inte knallar iväg till jobbet på morgonen, tvärtom.

Margareta jobbar en månad till, sen har jag trevligt sällskap på dagarna, då kanske vi blir ännu mer aktiva, nu slappar jag kanske lite väl mycket framför datorn.

Idag börjar jag med att göra snyggt och fint hemma, men sen ser jag nog en film. Bananas tror jag. Vi äter bara rättvisemärkta bananer efter att jag läst en tidningsartikel i Tidningen Vi en gång, nu vill jag se om dom hade rätt i den tidningen. Spännande.

Sen är det ett eftermiddagsföredrag på biblioteket idag. "Vad kan jag göra med en dator...?", föredrag med Seniornet. Jag lär mig nog inget nytt, men kan ju få tips vad jag själv ska säga till mina elever på mina datakurser.

Björn Ranelid kommer till biblioteket i kväll, det hade varit kul, men det blir nog för mycket folk. Och på Electra kan man se Hamlet i direktsändning från National Theatre från London. Konstmuseet och Länsmuseet har utställningar och Clas Ohlson och alla caféer har öppet. Eftermiddagsbio på Filmstaden.

Aktiva Seniorer har jullunch idag, men det har jag inte anmält mig till, det är nog fullt, men jag kanske tar lunchen ner på stan i alla fall.

Så här är det jämt, inte behöver man ha tråkigt, men nu kollar jag in filmen hemma på datorn. 37 kronor på Voddler.        


BANANAS!* trailer from WG Film on Vimeo.

1 kommentar:

  1. Det blir allt krav och rättvisemärkt i fortsättningen också. Fortfarande för mycket gift på bananerna.

    http://ngruppen.blogspot.com/2009/07/bananas-om-giftiga-bananer-dole-och.html

    SvaraRadera